Kolejne projekty inwestycyjne w szczecińskim porcie

Szczecin dzięki swojej lokalizacji jest niejako bramą na Bałtyk dla sąsiednich państw. Zlokalizowany jest w doskonałym miejscu, przy głównej trasie pomiędzy krajami skandynawskimi a południem Europy, dzięki czemu ma świetne warunki do tego, aby mieć dobrą pozycję wśród konkurentów. I stara się to wykorzystać, gdyż ze szczecińskiego portu systematycznie wypływają różne statki do krajów Skandynawskich i Rosji, a poza tym w nim odbywa się obsługa feederów pływających pomiędzy dużymi, międzynarodowymi portami, na przykład Hamburgiem, Gdańskiem czy Rotterdamem. Od całkiem niedawna połączeniowa lista jeszcze uległa powiększeniu, gdyż dołączyły do niej trasy kontenerowe armatora Tschudi Logistics AS do paru kolejnych portów w Europie. Port w chwili obecnej potrafi obsłużyć w zasadzie większość ładunków, które są transportowane morskimi trasami, poza kontenerami i typową drobnicą będą to także produkty niebezpieczne i wielkogabarytowe. Na wyposażeniu można znaleźć sporo zaawansowanych urządzeń, jakie pozwalają na dość szybką obsługę różnego rodzaju statków.

Portowe władze intensywnie inwestują w kolejne rzeczy, rezultatem czego są następne zakończone sukcesem projekty. Całkiem niedawno ich lista zwiększyła się o kolejne dwa, to znaczy oddanie do użytku nowego placu na składowanie kontenerów i instalacja dźwigu do rozładunków. Pierwsza z inwestycji wyceniona została na sześćdziesiąt pięć milionów złotych, dzięki niej można będzie gromadzić znacznie więcej klasycznych kontenerów niż jeszcze do niedawna.

Nowe projekty inwestycyjne w porcie w SzczecinieWielkość oddanego placu to 15 tysięcy metrów kwadratowych, poza tym na potrzeby jego funkcjonowania zakupiono jeszcze naczepy, wozy kontenerowe i ciągniki. Niezwykle dobrze sprawdzający się jest następny nabytek, to znaczy wysoki na czterdzieści metrów dźwig przeładunkowy. Przy samodzielnej pracy jego udźwig wynosi 100 ton, a w zespole ze swoim bratem bliźniakiem powiększa się do 150 ton. Bardzo dużym plusem tego urządzenia jest jego spora mobilność, przede wszystkim będzie przeznaczony do obsługiwania tradycyjnych kontenerów oraz ciężkich ładunków, takich jak na przykład metalowe konstrukcje czy bloki granitu. Jeżeli nie będzie dużych problemów z montażem i odbiorem, to powinien on zacząć normalną pracę już od stycznia.

Translation

NewStatPress
Visits today: _